poniedziałek, 5 marca 2018

Małe polecenie.

Skończyłem dziś kryminał szwedzkiej pisarki Camilli Läckberg pt. ,,Księżniczka z lodu". Jak pewnie już wiecie nie za bardzo lubię książki z tego nurtu, które zostały napisane przez skandynawskich autorów. W tym przypadku jestem jednak pozytywnie zaskoczony, wartka akcja, klimat średnio mroczny, duża liczba wątków. A do tego to co lubię w kryminałach (ogólnie pojmowanych) czyli zabawa z czytelnikiem pt. ,,kto zabił". W przypadku tej książki miałem chyba z pięć typów, które zmieniały się właściwie z niemal każdą kolejną stroną. Jak dla mnie miła odmiana od tego całego chłodu wyzierającego z kryminałów skandynawskich. Może dam się przekonać i przeczytam dzieła innych autorów. 

Poza tym odwiedziłem bibliotekę i mam pięć książek do przeczytania, trzy z tzw. ,,klasyki literatury", czwartą o Inkwizycji (najsłynniejsze procesy) i piątą o wierze z perspektywy ludzi jej poszukujących. 

Dziś polecam: alt-J (indie rock, rock alternatywny), Bad Brains (hardcore punk, reggae, crossover trash) oraz Black Flag (hardcore punk). 



Pozdrawiam!

14 komentarzy:

  1. Księżniczka z lodu" ma swoją kontynuacje w bodajże jeszcze sześciu kolejnych tomach.Łączy je miejsce akcji i Pia oraz ten jej kolega ,zapomniałam imienia.Wszystkie tomy bardzo dobrze się czyta.Polecam na marcowe wieczory,pozdrawiam serdecznie i cieszę się z notki Iwony Zmyślonej.Szczerą prawdę napisała!

    OdpowiedzUsuń
  2. To jesteś w moim klimacie, teraz czytam już Czarownicę, bardzo podoba mi sie styl pisania tej autorki, wiec czytałam wszystko co jest na rynku:-)
    Inkwizycja to też ciekawy temat!

    OdpowiedzUsuń
  3. Już parę osób polecało mi tę pisarkę ale do tej pory nie sięgnęłam po nią. Jednak teraz gdy polecasz ją Ty, a wiem, że nie przepadasz za skandynawskimi kryminałami, chyba w końcu się skuszę;) Bo ja w kocich tematach siedzę:) 'Co jest kocie?', 'Żyć jak kot', 'Kot na diecie BARF' i takie tam:), a muzycznie wciąż we francuskich klimatach...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jakoś ogólnie za kryminałami nie przepadam, nie podchodzą mi, chyba nawet nie czytałam nigdy żadnego skandynawskiego.
    Książka o wierze wydaje się ciekawa, lubię takie, można prosić o tytuł?

    OdpowiedzUsuń
  5. ja lubię wszystkie kryminały, pod warunkiem, że są dobre

    teraz odkryłam polskiego pisarza, Wojciecha Chmielarza, bardzo dobrze pisze

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze kiedy widzę, ile Ty czytasz, wpadam w kompleksy :)

    Jeżeli chodzi o kryminały, to jako nastolatek czytywałem Agathę Christie i Joannę Chmielewską, no i starego dobrego Sherlocka Holmesa :) Ale potem jakoś mi przeszło :)

    alt-J kojarzę, ale dawno nie słuchałem.

    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta piąta mnie zainteresowała. Liczę na małą recenzję w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię etiopskie kryminały . Kenijskie romanse. Fajn e są również powieści z wysp wielkanocnych. Powieści przygodowe mongolskich powieściopisarzy ale niezłe są też afgańskie. Nie wspomnę o indonezyjskich biografiach .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brzmi intrygująco. Jednak w mojej bibliotece najbardziej egzotyczne kraje, z jakich mają książki to chyba Chiny i Japonia. Ogólnie nie narzekam na ilość książek tam, jednak niektóre z nich to już taki ,,zasuszony kanon".

      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. O Camilli Lackberg już u siebie pisałam, seria liczy już tych tomów chyba osiem, niestety są koszmarnie powtarzalne w schemacie. Ot, całkiem przyjemne czytadła, ale głębi bym się w tym nie doszukiwała. Mnie najbardziej podoba sie Niemiecki bękart, jak już.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziwne to trochę. Szwecja jest bezpiecznym krajem, a tyle kryminałów tam powstaje...

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba się skuszę na tą książkę, bo bardzo lubię takie tematyki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. uczuciowesmaki6 marca 2018 22:31

    A ja Ci mister zapodaję Mahavishnu Orchestra, która onegdaj inspirowała mocno Józka Skrzeka z SBB.
    Pzdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, muzycznych tropów i inspiracji nigdy za wiele. :)

      Pozdrawiam!

      Usuń