sobota, 1 kwietnia 2023

Youtube 2. Kanały muzyczne.

Dziś druga część związana z moimi ulubionymi kanałami na tej platformie. Tym razem parę ciekawych, wartościowych, może nawet po części edukacyjnych kanałów związanych z muzyką. 

SLAM WORLDWIDE- jeden z najważniejszych dla mnie kanałów z muzyką ekstremalną. Wszystkie odmiany metalu, wszystko co zawiera przedrostki death, slamming, brutal itd. plus przeróżne ciekawe kombinacje czyli tak zwane nowe gatunki. 

Jugoton Music- kanał prezentujący zarówno klasykę jugosłowiańskiego grania (szeroko rozumiany rock, pop, inne klimaty) jak i nowsze kawałki. Każda piosenka ma dołączony tekst, można zorientować się dzięki temu mniej więcej o tematyce utworu, można też tak jak ja pójść o krok dalej i zabawić się w tłumacza. :) Najlepsze jest to, że nie znam żadnego z bałkańskich języków, po prostu robiłem tłumaczenia brzmieniowe, tak jak Maciej Maleńczuk przełożył na polski kawałek pt. ,,Verujem, ne verujem" zespołu Bajaga i instruktori.

Underrated Albums- kopalnia dźwięków, które z jakichś przyczyn nie królują jeszcze w rozgłośniach. Rzeczy z różnych muzycznych światów, długie, krótkie, albumy właściwie na każdą okazję. 

Beat-Club- kanał dla muzycznych archeologów. Większość nagrań ma już ponad 50 lat, nie mniej pokazany jest w ten sposób rozwój niektórych karier muzycznych. 

NWOTHM Full Albums- kolejna kopalnia z całymi albumami, tym razem wszystko co nawiązuje do klasyki szeroko rozumianego heavy metalu podane w nowszych wersjach. 

Stoned Meadow Of Doom- muzyczne propozycje dla miłośników stoner rocka, heavy i psychodelicznych zagrań plus doom metalu. 

Frog Leap Studios- za całość odpowiada Leo Moracchioli i goście. Kanał to zbiór coverów różnorodnych piosenek, które autor przerabia na rockowo/metalowo. Niektóre naprawdę zostają w człowieku na dłużej. :) 

Dziś polecam: Defamed (deathcore), Devildriver (melodic death metal, groove metal) oraz Dysmorfectomy (brutal death metal). 

Pozdrawiam!

17 komentarzy:

  1. Gracias por las recomendaciones. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gracias por las recomendaciones. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sporo tego! Nieznajomość języka chyba tu nie przeszkadza, muzyka ma język uniwersalny:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo muzy Piotrze. Ja aż taka zaangażowana w tej dziedzinie nie jestem, ale sobie poczytałam co lubisz.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. W tym poście widać różnicę pokoleniową, bo dla mnie to "czarna magia".

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy wpis. Nie miałam nawet pojęcia o takich kanałach, ale z chęcią zajrzę do niektórych.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jej, w ogóle nie znam tych kanałów. Sporo tego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam żadnego z tych kanałów. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem zawstydzony, że jako slawista nie znałem kanału Jugoton Music :) swoją drogą z Jugosławii zapożyczyliśmy bardzo dużo hitów, "Verujem, ne verujem" to tylko szczyt góry lodowej. Pozdrawiam Cię bardzo, dawno mnie tu nie było.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawe te kanały. Muszę się im bliżej przyjrzeć. Czasem lubię metalu posłuchać. Z czeskiego to bardzo lubię Stoletii XIII wręcz uwielbiam ich. Fajny klimat mają. Znasz pewnie nie?

    Pozdrawiam serdecznie

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń
  11. Cześć , super że dzielisz się swoim okryciem odnoście kanałów muzycznych, ja kocham muzykę i trochę przykro mi jak się pytam innych czy to znajomych czy ludzi z pracy, czego lubią słuchać ? najczęściej odpowiadają że im wszystko jedno i to co w radiu np Zet leci tego słuchają.... a gdzie wybór i myślenie co lubię a czego nie? dlatego jak piszesz o kanałach muzycznych,otwierasz ludzi na inny rodzaj muzyki pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Widać, że Twoją pasją jest muzyka. Miło, że się dzielisz, wielu kanałów nie znałam. Dzięki za polecenie.
    Zasyłam serdeczności

    OdpowiedzUsuń