poniedziałek, 29 lipca 2024

Ceremonia otwarcia IO.

Obejrzałem część ceremonii otwarcia obecnych Igrzysk (mniej więcej od momentu przedstawiania państw uczestniczących). Darowałem sobie większość fragmentów artystycznych, poza występem Celine Dion, który w moim odczuciu był jednym z lepszych momentów tego wydarzenia. Zapalenie znicza także bardzo mi się spodobało, forma balonu robi wrażenie. 

Próbowałem sobie przypomnieć jakieś inne ceremonie tego typu z przeszłości, które zrobiły na mnie wrażenie i pamiętam chyba tylko jedne Igrzyska, gdzie znicz olimpijski zapalono strzałą z łuku (jeśli dobrze pamiętam). 

Obejrzałem mecz Igi Świątek oraz pierwsze spotkania naszych siatkarzy i siatkarek. 

Dziś polecam: Architects (metalcore, metalcore progresywne, metal alternatywny, mathcore), Archspire (techniczny death metal) oraz Benighted (brutal death metal, deathgrind, blackened death metal). 

Pozdrawiam!

18 komentarzy:

  1. My tez obejrzeliśmy, trochę długie to było, ale trzeba przyznać, że fantazja twórców olbrzymia!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  2. Otwarcie bardzo oryginalne, świetne efekty:)
    Trzymać wypada kciuki za naszych sportowców.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ogladalam otwarcia, dopiero pozniej migawki po awanturach obrazonych ludzi. Zenujace widowisko, usilujace na sile dowiesc jakas durna ideologie. Celine oczywiscie bezkonkurencyjna, ale i nasz Jozef Orlinski nie ma sie czego wstydzic.
    Poza tym zawodnicy bardzo skarza sie na organizatorow, brakuje jedzenia, wszedzie kolejki, za malo lazienek w miasteczku olimpijskim. Ale drag queen byli oraz inne dziwolagi, a mozna bylo zamiast tego zainwestowac w lepsza organizacje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Próbowaliśmy z mężem oglądać siatkarki, ale internet w naszym lesie i to podczas gwałtownej ulewy i wichury zawiódł na całej linii, ani meczu nie obejrzeliśmy ani obiadu na ciepło nie było, bo prąd wyłączyli ;)
    Ale grunt, że wygrały ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. A mnie się wcale nie podobało. Może wolę bardziej tradycyjne rozpoczęcia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Tylko fragmenty widziałam, więc się nie wypowiem

    OdpowiedzUsuń
  7. W Barcelonie w 1992r. zapalono znicz olimpijski w ten sposób.
    Zdecydowanie Igrzyska Olimpijskie powinny ludzi zbliżać, a nie dzielić.
    Takie jest nasze dziedzictwo.
    Pozdrawiam serdecznie 🤗 Życzę udanego tygodnia. 🙂

    OdpowiedzUsuń
  8. Żeby nie występ Orlińskiego i afera z Ostatnią wieczerzą w ogóle bym się ceremonią otwarcia Igrzysk nie zainteresował.

    OdpowiedzUsuń
  9. Hubo partes que me gustaron y otras que odio de la ceremonia. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  10. Po raz pierwszy nie oglądam transmisji z Igrzysk - jakoś wcale mnie "świat w obrazkach" nie interesuje. A odzywka pana Babiarza to pokłosie rządów PiS-formacji. Rozmawiałam z przyjacielem, który nie mieszka w Warszawie a w pewnej mazowieckiej "pipidówce" i on twierdzi, że niemal cała ludność wiejska wznosi modły do nieba by wróciły rządy PiS, bo tylko one były właściwe. Ja pomału schodzę ze sceny zwanej życiem, ale Twoje pokolenie powinno mocno wspierać obecny rząd, żeby znów nie zapadła ciemnota w Kraju. Pozdrawiam Cię serdecznie;)
    anabell

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie widziałam otwarcia igrzysk i chyba nie żałuję. Podobno Pan B. dał do pieca 🫣🥵 z komentowaniem

    OdpowiedzUsuń
  12. Wciąż jestem pod wrażeniem tego, jak zaśpiewała Celine Dion. Cieszy mnie, że udało jej się wystąpić pomimo choroby, z którą się zmaga. Wzruszyłam się słuchając jej.
    W sumie jedynym momentem, który wywołał we mnie niesmak to było nawiązanie do rewolucji francuskiej.
    Jeśli chodzi o ceremonie otwarcia / zamknięcia z poprzednich lat, to miło wspominam Londyn oraz Tokio.
    Trzymam kciuki za naszych sportowców.
    Pozdrawiam serdecznie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mój partner po krótce oglądał otwarcie igrzysk i pokazał mi najciekawsze momenty, wyjątkowe wydarzenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Występ Celine Dion faktycznie był najlepszy :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie widziałam całości, tylko fragmenty. Nie chcę już nawet i nie będę się wypowiadać. Pozdrawiam serdecznie 🙂

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie widziałam całości.
    Ale końcówka rzeczywiście piękna
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  17. Oglądałam otwarcie igrzysk i byłam pod wrażeniem pomysłów i rozmachu z jakim to zrobiono. Piosenkę Edith Piaf, którą tak pięknie wykonała Celin Dion często sobie nuciłam.
    Dużo czasu spędzam teraz przed telewizorem, śledząc rozgrywki.
    To nie tylko konkurencje sportowe. Lubię obserwować twarze i emocje zawodników, a także to co się dzieje na widowni. To wspaniały spektakl, którego nie można przegapić. Podziwiam pracę realizatorów i kamerzystów. Te wszystkie zbliżenia i wychwytywanie ciekawych ujęć...
    Na co dzień prawie nie oglądam telewizji i sportu, ale teraz cały czas sprawdzam w programach co będzie i po prostu oglądam!
    Pozdrawiam serdecznie, Piotrze.

    OdpowiedzUsuń