niedziela, 12 maja 2024

Kiedyś to były czasy, a dziś nie ma czasów. Cartoon Network część 2.

Porcja druga moich ulubionych animacji z Cartoon Network. 

Krowa i Kurczak to w pewnym sensie seria nawiązująca do tej z Łasicą. Jednak wydaje mi się, że porcja groteski, absurdu i czarnego humoru osiągnęła tu szczyty. Pojawia się znany już Czerwony, do tego występują Krowa i Kurczak (rodzeństwo), zaś ich rodzice przedstawieni są jako postaci bez tułowia. Mam pewne wspomnienia dotyczące poszczególnych przygód bohaterów, szczególnie chyba te związane z Super Krową (alter ego Krowy). 

Laboratorium Dextera przykład serialu animowanego, z którym wiążą się moje bardzo dobre wspomnienia. Z Dexterem nie wiem w sumie dlaczego bardzo się utożsamiałem i przeżywałem jego wszystkie przygody, od tych bardziej ,,domowych" z jego siostro Dee Dee po te na plaży czy w Kosmosie (jeśli dobrze pamiętam). Podziwiałem zawsze szczegóły laboratorium głównej postaci, rysownicy wykonali kawał świetnej roboty. 

Mroczne przygody Billy`ego i Mandy to rzecz wypełniająca moje zapotrzebowanie na zwariowany świat w 100%. Sama historia z uwięzieniem na Ziemi Ponurego Kosiarza jest świetna. Ale historia związana z tym, że polecania wydaje mu z pozoru słodka dziewczynka wydaje się zupełnie odjechana. Pamiętam przede wszystkim czarny humor tej serii, pewnego rodzaju mroczną i groteskową atmosferę oraz niektórych bohaterów (Nergal i Nergal Junior, Irwin). Z tytułem łączy się Zło w potrawce, gdzie powyższe elementy są jeszcze mocniej zaznaczone, chociaż sami bohaterowie nieco mniej do mnie przemawiali. 

Niezwykłe przypadki Flapjacka to kolejny przykład czarnego humoru, groteski i nawet makabry (pewne modele z modeliny, jeśli dobrze poznałem powodowały poza podziwem dla twórców także pewne reakcje obronne u mnie). Serial nawiązuje do znanych od wieków historii i marzeń, o dostaniu się na nowy, wspaniały ląd. W tym przypadku najbardziej podobał mi się Kapitan Knykieć, szczególnie jego relacje z wielorybem o imieniu Bańka. 

Pora na przygodę to bardzo przyjemnie dla oka zrealizowana wizja powiązana lekko ze światem fantazji, nawiązująca do gier wyobraźni i tego typu twórczości. Pamiętam szczególnie dbałość twórców o wizualny aspekt całości, fajne były też relacje między głównymi bohaterami. 

Zwyczajny serial to propozycja zwariowana, chociaż bohaterowie większość czasu spędzają w parku, w którym pracują. Ciekawe jest zestawienie postaci, szop, sójka, Yeti, duch ręki, lizak itp. Twórcy wymyślali dla nich przygody zaczynające się często dość zwyczajnie, jednak kończące się w sposób pokręcony. 

Dziś polecam: Wilczy Pająk/Wolf Spider (techniczny thrash metal), Renata Przemyk (cold wave, poezja śpiewana, rock alternatywny, muzyka alternatywna) oraz Agnieszka Łapka (blues). 

Pozdrawiam!


15 komentarzy:

  1. Niektóre z tych kreskówek kojarzę, ale nie podobała mi się kreska, postaci jakieś dziwne...

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam Dextera i Krowę i Kurczaka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kojarzę coś w końcu :) Dexter!! Renatę Przemyk od czasu do czasu słucham. Lubię jej piosenkę w duecie z Kasią Nosowską.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dwie pierwsze kojarzę, reszta jest dla mnie tajemnicą. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Me gustaba el laboratorio de dexter. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  6. "Laboratorium Dextera" kojarzę całkiem dobrze, wielu moich znajomych lubiło. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Różnica pokoleń. Żadnej z tych kreskówek nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  8. W swoim zestawie nie posiadam tego kanału, a za kreskówkami nie przepadam. Za to lubię Ciebie i dlatego serdecznie pozdrawiam w maju, gdy kwitną bzy. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatni animowany serial jaki mi się spodobał, to był BoJack Horseman, ale to całkiem nie te lata. 😉

    OdpowiedzUsuń
  10. Kojarzę " Laboratorium Dextera"
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety nie znam ich.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Laboratorium Dextera znam :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Czterech ostatnich w ogóle nie kojarzę...

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja żadnych nie kojarzę, ale wiem że jest taki kanał tv a to już coś 😜😜

    OdpowiedzUsuń