niedziela, 23 kwietnia 2017

Śnieg pięciominutowy. Książki.

Pomyślałem sobie, by notkę zatytułować: Śnieg, czarownica i stara szafa. Jednak po chwili zastanowienia się nie mam przynajmniej jednego elementu. :) A tak na poważnie jak byłem dziś na zajęciach w pewnym momencie prowadzący powiedział do nas, że pada śnieg. Najpierw pomyślałem, że chce nas obudzić, zaktywizować poprzez żart. Jednak jak odwróciłem się za oknem zauważyłem płatek śniegu, wszystko trwało może z pięć minut. A teraz Słońce daje dość mocno o sobie znać, co w sumie mnie cieszy, nie mogę się doczekać jazdy na rowerze. 

Dziś jest Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Bardzo zasmuciły mnie wyniki badań przeprowadzonych przez Bibliotekę Narodową. Okazało się, że ok. 60% Polaków nie przeczytało w roku 2016 (albo 2015 nie wiem jak to z tymi badaniami jest) żadnej książki!!! Aż normalnie oczy wychodzą z orbit, serce się zaciska i nie wiem co jeszcze się dzieje jak czyta się takie dane. Choć w rzeczywistości nie jest chyba aż tak źle? Targi Książki w stolicy co roku przyciągają rzesze ludzi, nawet jeśli wśród nich są tacy co na książki tylko patrzą, to chyba jednak większość czyta też. 

Ogólnie na koniec tego akapitu przytoczę słowa pani Wisławy Szymborskiej: ,,Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła". 

Poza tym obchodzimy dziś Międzynarodowy Dzień Świadomości FOP (postępującego kostniejącego zapalenia mięśni) i Dzień Języka Hiszpańskiego

Pozdrawiam!

11 komentarzy:

  1. U mnie z tym śniegiem to tak od rana

    OdpowiedzUsuń
  2. Pada tak, że nic nie widać, a za chwilę wychodzi słońce. Typowy kwiecień...
    Uwielbiam książki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. u nas i śnieg i grad i deszcz, do wyboru, do koloru. Tęcza też była:-)
    Nie wiem jak to jest z tymi badaniami, bo w księgarniach pełno klientów, w bibliotece osiedlowej stoję zawsze w kolejce, wczoraj byliśmy w Empiku, bo promocja i kupiliśmy 3 książki.
    W mojej bibliotece, gdy kupujemy nowości, to dzieciaki z rak sobie wyrywają, więc nie wiem gdzie oni te badania robią...

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz więcej szczęścia do pogody, bo u nas od rana deszcz, grad, wichura i słońce; na przemian; czyli jak w powiedzeniu;
    "kwiecień plecień, bo przeplata; trochę zimy, trochę lata".
    Hhhmmm>Światowy Dzień Książki. Kiedyś uwielbiałam czytać książki. Potem przyszło natchnienie aby je pisać, po czym wszystko spaliłam. A teraz internet zastępuje książkę. Na nic więcej nie mam czasu. Jak brakuje prądu wówczas książka wraca do łask. Zatem być może to ja jestem uwzględniana w tej statystyce?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe na jakiej rzetelnej podstawie merytorycznej badań Biblioteka Narodowa określiła akurat 60% populacji rodaków jako nieczytatych?
    Pzdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi dokładnie powiedzieć, nie dotarłem nawet do danych ile osób zostało przebadanych, a to wraz z ich cechami indywidualnymi daje lepszy ogląd sytuacji niż suche procenty.

      Ja tam lubię książki, więc się nie mam co obawiać jeśli o takie badania chodzi. :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. O tak :) czytanie książek to najpiękniejsza zabawa ... Jestem tu obecna :) czytam i serdecznie pozdrawiam :) Pięknych wiosennych dni życzę :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) W dodatku każdy może sobie jedną książkę na wiele sposobów odebrać. I to też jest znakomite w tej zabawie.

      :) Dzięki za obecność. Mam nadzieję, że w końcu pogoda pozwoli mi na rower się wybrać.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Sprawdza się doskonale przysłowie: kwiecień plecień, bo przeplata;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Całkowicie zgadzam się z Wisławą Szymborską;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Za ten piekny cytat z Szymborskiej chętnie ucałowałabym Cię.

    OdpowiedzUsuń