sobota, 4 sierpnia 2018

Sportowo. Obserwacje.

Dziś oglądałem transmisję mistrzostw badmintona, kolarstwa torowego, wioślarstwa oraz pierwszy etap Tour de Pologne. Muszę powiedzieć, że takie nagromadzenie imprez, zwłaszcza w Glasgow robi na mnie wrażenie. W poniedziałek zaczynają się jeszcze jedne zawody, mistrzostwa Europy w lekkiej atletyce. Z racji mojego zamiłowania do niektórych dyscyplin na pewno co nieco sobie obejrzę. Zwłaszcza rzut młotem jest dla mnie czymś ciekawym.    

Od paru dni obserwuję robotników balansujących na krawędzi dachu, mają wymieniać papę nad dwoma lokalami, dlatego wciągają materiały na dach linami. Najpierw robili to bez żadnego urządzenia, stojąc nad dość pokaźną przepaścią. Potem zbudowali kołowrotek na trójnogu, który przypomina dzieło dadaisty. Dodali też sobie listwę na krawędzi, żeby lepiej stąpać po niej. Widocznie panowie są przyzwyczajeni do tego, dla mnie jest to nadal dość szokujący widok, człowieka nad przepaścią. 

Pozdrawiam!

13 komentarzy:

  1. Lubię oglądać transmisje lekkoatletyczne:-)
    Tour de Pologne obejrzeliśmy kiedyś na żywo w Zakopanem, szybkość kolarzy robi wrażenie.
    Naprawa dachu w taki upał? Masakra!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zeszlabym na serce obserwujac takie balanse na krawedzi dachu. Mam lek wysokosci.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lekka atletyka toż to królowa sportu. Sama przyjemność.
    Takie upały i bez zabezpieczenia? Ludzie lubią wyzwania albo to kompletny brak wyobraźni.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. uczuciowesmaki4 sierpnia 2018 23:55

    W pewnej spółdzielni kominiarskiej widziałem następującą sentencję: "W naszym fachu nie ma strachu, spadniesz z dachu i po fachu." ;-))))
    Pzdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Bardzo trafna sentencja, można nawet powiedzieć, że zawodowa.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. …taka to już tradycja, że niegdyś Jurek Owsiak, teraz , towarzysz Jerzy Owsiak, do narodu się zwraca niczym Stalin, ojciec narodu wielki przedwieczny . –mam na kolana paść ?
    …kolejna tradycja … kolejny sędzia …z kolejnym obwieszczeniem do narodu –mam paść na kolana ?
    …kolejny obrazek… i … każdy sobie rzepkę skrobie bo czym głośniej sobie skrobie to tym więcej weźmie tobie
    -mam na kolanach przyjmować rzeczywistość ?... też mam fundację, spałam z ładną sędziną , która wcale nie jest za starymi układami .Robię swoje i ludzie przez to są szczęśliwsi. Dzieci są szczęśliwsze i nie wezmę Tobie bo tego nie robię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak to teraz, w tym roku było z Owsiakiem, co mówił i co robił. Wiem tyle, że zmieniła się nazwa Przystanku Woodstock.

      Ostatnio właśnie sporo się dzieje, codziennie właściwie coś, nowe rozwiązania.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Kiedyś znajomy, który pracował na wysokościach, parę razy zabrał mnie do swojej roboty na dach. Świetny widok jest stamtąd, podobało mi się. On pracował, ja kontemplowałam miasto i jego horyzont ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Panowie albo są przyzwyczajeni,albo nie mają wyjścia bardziej się zabezpieczyć

    OdpowiedzUsuń
  8. A mnie od czwartku na domku działkowym nowy dach kładą, bo stary przeciekał.
    Jutro znowu się będę bała że któryś z nich spadnie...

    OdpowiedzUsuń
  9. Papa na dachu domu mieszkalnego i to w stolicy? Aż mi się wierzyć nie chce. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Widząc niezabezpieczonych robotników zapewne wezwałabym PIP (Państwowa Inspekcja Pracy),głównie dlatego by oszczędzić sobie niemiłych wrażeń jak któryś zleci z tego dachu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham lekkoatletykę tym bardziej, że mamy mocny team z szansami na medale. Kiedyś w wojsku skoczyłem w dal 5,72 i o mały włos a zostałbym lekkoatletą! :)

    OdpowiedzUsuń