poniedziałek, 20 marca 2023

YouTube.

Jakiś czas temu Youtube na wzór Tik-Toka (?) wprowadził tak zwane shorty. To nic innego jak bardzo krótkie filmiki, które pojawiają się jeden pod drugim i można je przewijać w nieskończoność (?). Na początku trochę się zżymałem, jednak po jakimś czasie nawet mi się spodobała ta forma. Minusem jest na pewno to, że coraz więcej mediów (w tym społecznościowych) on-line spłyca naszą rzeczywistość do 20-30 sekund, może nieco dłużej. Z jednej strony może łączyć się to z umiejętnością skupienia się współczesnego widza na treściach, sam zauważam u siebie, że przy filmiku na YT przekraczającym powiedzmy 5 minut już zaczynam się nudzić. Zauważyłem też, że część twórców porzuciła właściwie klasyczne filmiki na rzecz tych shortów. Jakoś bardziej odpowiada mi jak jest to pomieszane ilościowo (nie koniecznie 50-50). Drażni mnie też swoista moda na dodawanie jakiejś konkretnej muzyki jako podkład, jednak przy przeglądaniu setnego filmiku z tą samą nutką coś mnie zaczyna brać. Nie wiem też do końca jak działa algorytm proponujący listę shortów do oglądania. w moim przypadku niektóre propozycje były dość dziwne. 

Ulubione kanały na Youtube (wybór subiektywny z około 130 subskrybowanych przeze mnie):

HRejterzy- dział IT po godzinach. 

Daily Dose of Internet- kompilacje interesujących filmików na różne tematy.

Stilgar- wojskowe racje żywnościowe, Air Soft Gun, gotowanie, testowanie produktów z Mango
i podobnych miejsc. 

Werka Testerka- teatr jednej aktorki o szkole, rodzinie, codzienności. 

MrKryha- testowanie kebabów, hot-dogów, hamburgerów itp., wyzwania wszelkiego typu związane z jedzeniem. Trzeba przyzwyczaić się do nietypowej maniery prowadzącego w wymawianiu niektórych słów, ogólnie jednak na plus. 

Paweł Kieler- muzyka, muzyka i jeszcze raz muzyka. Zarówno autorska jak i ciekawe występy na żywo z wykonywaniem coverów na życzenie widzów. 

Nowe odkrycia:

Prokurator Absurdu- sprawdzanie przepisów na dania itp. z Sieci.

Dive into Japan- kanał o ciekawostkach codzienności z Japonii. 

Dziś polecam: Oomph! (Neue Deutsche Härte, rock industrialny, metal industrialny, EBM), Optical Sun (doom metal, stoner metal) oraz Paradise Lost (death doom, metal gotycki, doom metal, hard rock, heavy metal, death metal, dark rock, synth pop).

Pozdrawiam!


15 komentarzy:

  1. Buena reflexion te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  2. Buena reflexión te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam czasu na shorty jutubowe, na tiktoki, reelsy na fb, wole slowo pisane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też oglądam te shorty, nie codziennie wprawdzie, ale od czasu do czasu. Jest tego naprawdę dużo, jest w czym wybierać i przebierać. Mam listę swoich ulubieńców, ale gdy mnie coś zainteresuje, zatrzymam się i obejrzę. Na tej podstawie tworzą chyba indywidualne algorytmy, bańki zainteresowań. Z jednej strony to jest dobre, ale z drugiej przerażające, nie uważasz?!
    Pozdrawiam Cię, Piotrze w Pierwszy Dzień Astronomicznej Wiosny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Liczyli że się spodoba, człowiek się wciągnie i zacznie przewijać. :) Inżynieria społeczna się kłania. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam, nie oglądam, ale masz rację z tym podkładem muzycznym czasami w wielu prezentacjach i reklamach bywa denerwujący!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nigdy się nie skusiłam na przeglądanie tego. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam wrażenie, że niestety cofamy się do epoki obrazkowej. I to jest przerażające dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie mam ani czasu ani ochoty na takie shorty ;)
    Z polecajek to Oomph! oraz Paradise Lost kiedyś słuchałam namiętnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie cierpię tych krótkich filmików, nie wiem czemu, ale jakoś mnie drażnią, za dużo głupot tam jest, może już za stara jestem, nie wiem :P. Założyłam tik toka, żeby trochę promować Pracownię Kotołaka i moją książkę, bo właśnie teraz tylko te shorty do młodzieży trafiają. Niestety nagrywanie ich męczy mnie tak samo jak oglądanie :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Póki co nie ciągnie mnie do oglądania tych filmików.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam serdecznie
    Hmm ja lubię te shorty, czasem coś przejrzę ale na yt wchodzę głównie by oglądać dłuższe filmiki. To, że wszystkie szoszalmedia starają się upodobnić do siebie wcale mi nie przeszkadza. Choć mam konto i tu i tam to wierna jestem blogowi a on... w zasadzie od lat się nie zmienia. To może ja Ci coś polecę z youtuba :) "Ja Ci dam Japonia" "BeczKA" "Mietczyński" zwłaszcza jego seria Masochista i Lekcje Niczego "Galeria Horroru" "BadzmyPowazni" i moje ostatnie odkrycie "Telewizja z Kartonu" i "Kacpir" - ale tu chodzi głownie o wspaniale zrobione Icebergi. Może coś znasz? :) A może coś Ci się spodoba ^^
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie te shorty słabo interesują. Ogólnie treści tiktokowe to dla mnie zabijacz czasu, który nic nie wnosi do mojego życia.

    Też mnie nudzą dłuższe filmy na jutube, ale to przez złą treść zazwyczaj.

    Ja mam ponad 400 subskrypcji na jjuutub :x

    OdpowiedzUsuń
  14. "Szorty" kojarzą mi się tylko z krótkimi spodenkami. YT wykorzystuję tylko do szukania ilustracji muzycznych lub filmowych przy postach na blogu. To o czym piszesz, to dla mnie obca rzecz. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Szczerze mówiąc jeszcze nie zwróciłam na to uwagii. Na pewno zainteresuje się tym kanałem z ciekawostkami o Japonii :) Ale trafiłam

    Trzymaj się ciepło

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń